اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی

به گزارش ورزش من و تو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی صورت می پذیرد.

اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: در قالب طرح کمکهای فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی حوزه میراث فرهنگی به آثار تاریخی ثبت شده که مالکیت خصوصی دارند، تسهیلات اعطا می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکان بناهای تاریخی و با هدف حفظ و احیاء مواریث فرهنگی، مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف 10 میلیارد ریال استفاده نمایند.

وی توضیح داد: براساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولویت خواهند بود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: گفتنی است که در این مورد بناهایی که تا به امروز از وزارت میراث فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل طرح توجیه فنی و مالی، اعتبار و توان متقاضی را آنالیز خواهد نمود و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل اعلام نمود: متقاضیان می توانند تا تاریخ 10 دی 1402 با ارائه مدارک خود شامل تصاویر شرایط موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح بازسازی و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل ارائه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2256

به "اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید